shoulder in pain

Η Τενοντοπάθεια Υπερακανθίου -συνήθως αναφέρεται ως τενοντίτιδα Υπερακανθίου- είναι πάθηση του τένοντα του υπερακανθίου μυός στον ώμο. Όπως συμβαίνει στις τενοντοπάθειες, είναι πολλές φορές χρόνιες καταστάσεις, αλλά στην οξεία φάση έχει έντονα συμπτώματα.

Ποιά είναι τα συμπτώματα της Τενοντοπάθειας Υπερακαθίου?

Το κύριο σύμπτωμα που προκαλεί η Τενοντοπάθεια Υπερακανθίου είναι ο πόνος που εμφανίζεται:

• κατά την κίνηση του χεριού, μπροστά και πλάγια
  • συνεχώς ακόμη και όταν το χέρι είναι ακίνητο
  • την νύχτα κατά την διάρκεια του ύπνου
  • πόνος που ακτινοβολεί προς το αγκώνα ή τον αυχένα

Ο ασθενής παρουσιάζει αδυναμία να ανυψώσει το χέρι του.

Παράγοντες Κινδύνου Εμφάνισης Τενοντοπάθειας Υπερακανθίου

Αυτοί μπορεί να είναι:

• Σύνδρομο Πρόσκρουσης
  • έντονη δραστηριότητα με το χέρι ψήλά πάνω από τον ώμο, για μεγάλο χρονικό διάστημα
  • κακός κινητικός έλεγχος σε αθλητικές δραστηριότητες
  • ακρώμιο τύπου ΙΙ ή ΙΙΙ - μειωμένος υπακρωμιακός χώρος

Πως βοηθάει η Φυσικοθεραπεία στην Τενοντοπάθεια Υπερακανθίου?

Προτεραιότητα έχει η μείωση του πόνου, που σε ορισμένους ασθενείς μπορεί να ειναι εξαιρετικά οξύς. Αυτό επιτυγχάνεται με συνδυασμό θεραπευτικών επιλογών, όπως εξειδικευμένη μάλαξη, και εφαρμογή ηλεκτροθεραπείας, που θα μειώσει τον πόνο σε κάθε περίπτωση. Στη συνέχεια γίνεται κινητοποίηση του ώμου, αρχικά παθητική - από τον Φυσικοθεραπευτή- και σύντομα ενεργητική με εξειδικευμένες ασκήσεις. Σταδιακά με την αύξηση της κίνησης εισάγονται ασκήσεις ενδυνάμωσης του ώμου, οι οποίες σε βάθος χρόνου ρυθμίζουν τη σωστή κίνηση και θέση της ωμοπλάτης, ώστε να αποτραπεί επανάληψη της οξείας φάσης, και να επιτραπεί ο απορρόφηση του ασβεστώματος, στο βαθμό που αυτό είναι εφικτό. Οι παρεμβάσεις που εφαρμόζονται είναι:

Διαφορική Αξιολόγηση

Η αξιολόγση απο τον Φυσικοθεραπευτή είναι απαραίτητη για να αποκλειστεί, ή όχι, η συνύπαρξη άλλων παθολογικών καταστάσεων, που έχουν παρόμοια συμπτώματα, όπως :

Η αξιολόγηση από τον Ορθοπεδικό Χειροπρακτικό Φυσικοθεραπευτή κ. Κωνσταντίνο Δανάλη γίνεται με την αναλυτική λήψη ιστορικού, τη διενέργεια κλινικών δοκιμασιών και την δοκιμαστική θεραπεία που θα ακολουθήσει.

Έχετε χειρουργηθεί για Τενοντοπάθεια ή Ρήξη Τένοντα Υπερακανθίου?

Η Φυσικοθεραπεία μετά από χειρουργείο είναι απαραίτητη για την μεγιστοποίηση των ωφελειών της επέμβασης. Μαζί με τον Φυσικοθεραπευτή θα διαμορφώσετε ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα αποκατάστασης, με το οποίο θα αντιμετωπιστεί ο πόνος μετά το χειρουργείο σύντομα, και σταδιακά θα γίνει η απαραίτητη ενδυνάμωση ώστε το χέρι σας να εχει πλήρη κίνηση και δύναμη.

Αν έχετε συμπτώματα Τενοντοπάθειας Υπερακανθίου Καλέστε στο PhysioDanali σήμερα για μια εξειδικευμένη συμβουλή απο τον Φυσικοθεραπευτή!

Επιστημονικές αναφορές
  • Lafrance S, Charron M, Roy JS, et al. Diagnosing, Managing, and Supporting Return to Work of Adults With Rotator Cuff Disorders: A Clinical Practice Guideline. J Orthop Sports Phys Ther. 2022;52(10):647-664. doi:10.2519/jospt.2022.11306
  • Dyer JO, Doiron-Cadrin P, Lafrance S, et al. Diagnosing, Managing, and Supporting Return to Work of Adults With Rotator Cuff Disorders: Clinical Practice Guideline Methods. J Orthop Sports Phys Ther. 2022;52(10):665-674. doi:10.2519/jospt.2022.11307