shoulder xray with calcific tendonitis

Η Αρθρίτιδα είναι κατάσταση εκφύλισης των χόνδρων της άρθρωσης, η οποία μπορεί να φτάσει μέχρι την πλήρη τους καταστροφή. Χαρακτηρίζεται από τη μείωση του μεσάρθριου διαστήματος και τη δημιουργία οστεόφυτων.

Ποιά είναι τα συμπτώματα της Αρθρίτιδας Ώμου?

Το κύριο σύμπτωμα που προκαλεί η Αρθρίτιδα Ώμου είναι ο πόνος που εμφανίζεται:

• κατά την κίνηση του χεριού
  • συνεχώς ακόμη και όταν το χέρι είναι ακίνητο
  • την νύχτα κατά την διάρκεια του ύπνου εάν ο ασθενής πέσει επάνω στην πονεμένη πλευρά

Ο ασθενής παρουσιάζει αδυναμία να κινήσει το χέρι του προς κάθε κατεύθυνση, ενώ είναι πιθανό να αισθάνεται κριγμό κατά την κίνηση.

Παράγοντες Κινδύνου Εμφάνισης Αρθρίτιδας Ώμου

Αυτοί μπορεί να είναι:

• Λόγω φυσιολογικής φθοράς της αρθρωσης με την πάροδο του χρόνου
  • Λόγω φλεγμονώδους ασθένειας, όπως Ρευματοειδή Αρθρίτιδα
  • Λόγω τραυματισμού / κατάγματος / εξαρθρήματος
  • Λόγω λοίμωξης

Πως βοηθάει η Φυσικοθεραπεία στην Αρθρίτιδα Ώμου?

Προτεραιότητα έχει η μείωση του πόνου, που σε ορισμένους ασθενείς μπορεί να ειναι εξαιρετικά οξύς. Αυτό επιτυγχάνεται με συνδυασμό θεραπευτικών επιλογών, όπως εξειδικευμένη μάλαξη, και εφαρμογή ηλεκτροθεραπείας, που θα μειώσει τον πόνο σε κάθε περίπτωση. Στη συνέχεια γίνεται κινητοποίηση του ώμου με εξειδικευμένες ασκήσεις. Σταδιακά με την αύξηση της κίνησης εισάγονται ασκήσεις ενδυνάμωσης του ώμου, οι οποίες σε βάθος χρόνου ρυθμίζουν τη σωστή κίνηση και θέση της ωμοπλάτης. Σε περιπτώσεις λοίμωξης ή προχωρημένης εκφύλισης της άρθρωσης, οι ασθενείς παραπέμπονται σε Ιατρό. Οι παρεμβάσεις που εφαρμόζονται είναι:

Διαφορική Αξιολόγηση

Η αξιολόγση απο τον Φυσικοθεραπευτή είναι απαραίτητη για να αποκλειστεί, ή όχι, η συνύπαρξη άλλων παθολογικών καταστάσεων, που έχουν παρόμοια συμπτώματα, όπως :

Η αξιολόγηση από τον Ορθοπεδικό Χειροπρακτικό Φυσικοθεραπευτή κ. Κωνσταντίνο Δανάλη γίνεται με την αναλυτική λήψη ιστορικού, τη διενέργεια κλινικών δοκιμασιών και την δοκιμαστική θεραπεία που θα ακολουθήσει.

Πρόληψη Αρθρίτιδας

Για την πρόληψη της αρθρίτιδας, είτε πριν εμφανιστεί, είτε στο αρχικό στάδιο πριν επιδεινωθεί, απαοτείται κινησιοθεραπεία με πρόγραμμα δομημένης άσκησης, που βελτιώσει την λειτουργία της άρθρωση και θα προλάβει την φθορά της.

Έχετε χειρουργηθεί για αθροπλαστική Ώμου?

Η Φυσικοθεραπεία μετά από χειρουργείο είναι απαραίτητη για την μεγιστοποίηση των ωφελειών της επέμβασης. Μαζί με τον Φυσικοθεραπευτή θα διαμορφώσετε ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα αποκατάστασης, με το οποίο θα αντιμετωπιστεί ο πόνος μετά το χειρουργείο σύντομα, και σταδιακά θα γίνει η απαραίτητη ενδυνάμωση ώστε το χέρι σας να εχει πλήρη κίνηση και δύναμη.

Αν έχετε συμπτώματα Αρθρίτιδας Ώμου Καλέστε στο PhysioDanali σήμερα για μια εξειδικευμένη συμβουλή απο τον Φυσικοθεραπευτή!

Επιστημονικές αναφορές
  • Dyer JO, Doiron-Cadrin P, Lafrance S, et al. Diagnosing, Managing, and Supporting Return to Work of Adults With Rotator Cuff Disorders: Clinical Practice Guideline Methods. J Orthop Sports Phys Ther. 2022;52(10):665-674. doi:10.2519/jospt.2022.11307